sunnuntai 19. elokuuta 2012

Just chilling on Sunday

Lauantain pyöräsekoilu päättyi lopulta siihen että epäonninen jo kertaalleen paikattu pyöränkumi sanoi lopullisesti sopimuksen irti hyvinkin kylmästi. Testasimme paikkaustaitojamme testiajon muodossa ja olimme päässyt juuri sopivasti hotellista katsottuna kaupungin toiselle puolelle kun kumista kuului poks. Muutaman hyvinkin suomalaisen voimasanan jälkeen koko pyörä oli jo lähellä lentää viereiseen kanaaliin, mutta koska jo pyörän hankinta oli tuottanut sen verran päänvaivaa ajattelimme taluttaa sen viereisen kaupan pihaan. Ajatus oli, että haemme kaupasta olutta ja mietimme mitä teemme.

Paikallinen motonet ja pyörän korjausprojekti juuri aluillaan

Kyseessä ei kuitenkaan ollut ruokakauppa vaan paikallinen motonet, joka sytytti hehkulampun Ainon päässä. Menimme kauppaan, ostimme uuden sisäkumin, vaihdoimme sen kaupan pihassa ja pienen fiksailun jälkeen kävelimme kauppaan pyörän kanssa lainaamaan pumppua. Näin pyörä tuli kertaheitolla korjatuksi ja nyt pyörä on toiminut mitä loistavimmin.

Matkalta bongattua: Vaihtoehto asumisratkaisuksi... tittitidii... vessatalo

Vessatalo vol. 2

vol. 3

Vanha pyöränkumi lensi jorpakkoon
Parin päivän pyöräsekoilut ja kämpänmetsästys oli kuluttanut voimia siihen malliin, että sunnuntaina nukuimme pitkään. Päätimme testata hotellin mannermaisen aamiaisen pyhäpäivän kunniaksi.

Lämpömittari näytti n. 36-37 astetta celsiusta jo heti aamusta ja lähdimmekin katsastamaan erään uimarannan koillisosasta. Löysimme rannan ja uimareita, mutta vesi oli sen verran epämääräistä että emme halunneet lähteä tarkastamaan paikallisen vesistön bakteerikantoja. Hetken aikaa chillailtuamme biitsillä, lähdimme vain päämäärättömästi sompailemaan kaupungin katuja. Kaupungin koko ihmetyttää edelleen. Eindhovenilla on kaikki suurkaupungin elkeet, mutta kuitenkin se (etenkin keskusta-alue) on niin pieni, että sen kiertää helposti fillarilla. Kaupunkia kiertää vähän isompi maantie, jota paikalliset kutsuvat kehäksi. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään motari kuten Helsingissä, vaan suomalaisittain normaali tie, mutta tämän kehän sisään mahtuu lähestulkoon kaikki oleellinen. Olemme jo ehtineet kiertelemään tämän kehän sisällä aika tiuhaan fillareilla joten kaupunki alkaa olla jo jokseenkin tuttu.

Perinteinen Eindhovenilainen katukyltti

Aino kutsuu paikkaa Kouvolaksi, sillä vaikka kaupungissa on väkiluvun puolesta jonkinverran ihmisiä (Kouvolassa 80 000, täällä 230 000 ja alueella miljoona) keskusta on pieni ja kompakti sillä kaupunki muodostuu monista kaupunkiin yhdistetyistä alueista (kylistä). Myöskään keskustassa ei käyskentele paljoa ihmisiä (näin loma-aikaan).

Tämän päivän päämäärätön sompailu johti siihen, että päädyimme erääseen puistoon ottamaan aurinkoa. Joten päivä oli erittäin leppoisa.

Illalla kävimme Interactien puheenjohtajan Bramin kämpillä grillailemassa muiden Erasmus opiskelijoiden kanssa ja ilta oli oikein hauska.